Partner serwisu
Drogi i autostrady

Rządowy Program Budowy Dróg Krajowych już do 2036 roku

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Mostostal Warszawa
Roverpol
ULMA Group
Holcim Polska
BATARUS
PBI Infrastruktura
INTERCOR

Data publikacji:
07-11-2025
Ostatnia modyfikacja:
07-11-2025
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RI

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
Rządowy Program Budowy Dróg Krajowych już do 2036 roku
fot. Mateusz Grzeszczuk/GDDKiA
Chociaż Rządowy Program Budowy Dróg Krajowych zawierał perspektywę do 2033 roku, wszystko wskazuje na to, że niektóre drogi będą gotowe kilka lat później. Z aktualnie posiadanych informacji wynika, że najpóźniejsze odcinki dróg mogą być oddane w III kwartale 2036 roku. Jak wygląda pełny harmonogram inwestycji?

Rządowy Program Budowy Dróg Krajowych do 2030 roku (z perspektywą do 2033 r.) został ogłoszony w 2021 roku, a jego założenia obejmowały ponad 2,5 tysiąca nowych dróg szybkiego ruchu czy dokończenie inwestycji na blisko 4 tys. km, by utworzyć pełną sieć dróg autostrad i dróg ekspresowych w Polsce. W kolejnych latach RPBDK musiał być m.in. nowelizowany z uwagi na waloryzację kontraktów budowlanych.

O aktualne szczegóły i poziom realizacji programu spytał w interpelacji do Ministerstwa Infrastruktury poseł Rafał Weber. Podkreślił, że poprzedni rząd, który przyjmował program, „udowodnił, iż realizacja inwestycji drogowych może być prowadzona sprawnie, szybko i skutecznie”. Dodał, iż RPBDK ma kluczowe znaczenie dla mobilności i rozwoju gospodarczego Polski, ale też chociażby bezpieczeństwa ruchu drogowego.

– Znaczenie RPBDK jest szczególnie widoczne w regionach słabiej rozwiniętych pod względem infrastruktury – jak Podkarpacie, Lubelszczyzna czy Warmia i Mazury – gdzie każda nowa droga staje się impulsem wzrostu społeczno-gospodarczego i poprawy dostępności komunikacyjnej. Dla Śląska i Mazowsza program oznacza z kolei zwiększenie przepustowości i redukcję zatorów, co bezpośrednio wpływa na komfort życia mieszkańców i rozwój przemysłu – wskazał, prosząc resort o szczegółowe przedstawienie harmonogramu.

Na interpelację odpowiedział sekretarz stanu w ministerstwie – Stanisław Bukowiec. Zaznaczył na wstępie, iż przygotowanie inwestycji to proces złożony i długotrwały, który wymaga ścisłej współpracy urzędów oraz współdziałania z podmiotami zewnętrznymi m.in. wydającymi decyzje administracyjne, co ma wpływ na harmonogram procedowanych zadań, w tym realizację kolejnych kamieni milowych w całym procesie, dołączając do tego zestawienie tabelaryczne zawierające wszystkie inwestycji ujęte w RPBDK.

Wiele inwestycji z Programu zostało już ukończonych i oddanych do użytku kierowcom jak chociażby wszystkie odcinki A1 Tuszyn – granica województwa śląskiego, które były gotowe pod koniec 2021 roku czy budowa S3 Troszyn – Świnoujście zamykająca całą inwestycję na drodze ekspresowej od Bałtyku do południowej granicy kraju, która została ukończona w październiku tego roku.

Duża część znajduje się jednak wciąż na początkowym etapie przygotowań do budowy. Sprawia to, że nie dla każdej inwestycji już teraz można przedstawić realny przewidywany czas jej ukończenia. Z harmonogramu zamieszczonego przez MI widzimy jednak, że na ten moment najwcześniej zadania w ramach RPBDK zakończą się w III kwartale 2036 roku. Taki planowy termin ukończenia posiada chociażby rozbudowa A4 Wrocław – granica województwa śląskiego czy też północno-wschodnia część Obwodnicy Aglomeracji Warszawskiej. Pełny harmonogram znajdziecie na stronie Sejmu.
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Mostostal Warszawa
Roverpol
ULMA Group
Holcim Polska
BATARUS
PBI Infrastruktura
INTERCOR

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Ile może kosztować Via Pomerania? MON wylicza

Drogi i autostrady

Ile może kosztować Via Pomerania? MON wylicza

Damian Kelman 06 listopada 2025

Dziewięciu chętnych na przygotowanie rozbudowy DK28

Drogi i autostrady

Dolnośląskie. Będzie lepszy dojazd do S5

Drogi i autostrady

Dolnośląskie. Będzie lepszy dojazd do S5

Damian Kelman 07 listopada 2025

Zobacz również:

Klimczak (MI): Renesans polskiej kolei

Polityka i prawo

Klimczak (MI): Renesans polskiej kolei

Łukasz Malinowski 05 listopada 2025

Tak powstaje tunel w Zabierzowie

Drogi i autostrady

Tak powstaje tunel w Zabierzowie

GDDKiA Kraków 06 listopada 2025

Pozostałe z wątku:

Ile może kosztować Via Pomerania? MON wylicza

Drogi i autostrady

Ile może kosztować Via Pomerania? MON wylicza

Damian Kelman 06 listopada 2025

Dziewięciu chętnych na przygotowanie rozbudowy DK28

Drogi i autostrady

Dolnośląskie. Będzie lepszy dojazd do S5

Drogi i autostrady

Dolnośląskie. Będzie lepszy dojazd do S5

Damian Kelman 07 listopada 2025

Zobacz również:

Klimczak (MI): Renesans polskiej kolei

Polityka i prawo

Klimczak (MI): Renesans polskiej kolei

Łukasz Malinowski 05 listopada 2025

Tak powstaje tunel w Zabierzowie

Drogi i autostrady

Tak powstaje tunel w Zabierzowie

GDDKiA Kraków 06 listopada 2025

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij